Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

zondag 18 november 2007

Zondag = duurloopdag

Om het druk weekend lekker ontspannen af te ronden staat er zoals steeds zondag namiddag een duurloop op het programma. Vandaag wordt het 10 a 11km rondjes lopen in het Brandt.
De thermometer geeft 6°C aan en het zonnetje schijnt lekker. Ideaal weer om wat kilometers te doen dus.

De eerste 6km is een "duo-loop" waar bij ik me aanpas aan het tempo van mijn loopmaatje. Ik moet toegeven dat vandaag haar tempo hoger ligt dan anders, het gaat er redelijk vlot vandoor. Dat was ook te merken daar praten de laatste 2km er voor haar niet meer in zat :-) . Maar toch heel goed gelopen hoor!
Na 6km zit haar training erop en is het nog 4km alleen verder lopen. Tussendoor eventjes versnellen en genieten van het mooie weer.

Na een goede 10km begin ik wat last te krijgen van mijn knie, waardoor ik tempo afbouw en begin uit te bollen. Op iets meer dan 11km tik ik af en kan ik aan mijn relaxte zondag avond beginnen.



Gemiddelde hartslag 157bpm
Hieronder een grafiekje hartslag verloop (rood) samen met snelheid (zwart).

6 opmerkingen:

David Cumps zei

Als ik eens mag vragen, hoe heb je het onderste grafiekje gemaakt?

FidoDido zei

David,

onderste grafiek is gemaakt met RS800SD hartslag horloge met afstands sensor en afgedrukt met de bij het horloge geleverde Polar Protrainer software.

Meer info en links naar de website van Polar en RS800SD te vinden in 1 van mijn eerdere blog-berichten.

David Cumps zei

Heb het gevonden, best knap, serieuze gadget-factor voor een beginner als mezelf. Ik ga mezelf een simpele hartslagmeter kopen om te beginnen ;)

realpiwi zei

157 gemiddeld, mag ik indiscreet je leeftijd vragen?

realpiwi zei

een gemiddelde hartslag van 157, gewoon uit interessen de indiscrete vraag naar uw leeftijd?

FidoDido zei

Op moment van het posten was die 29 jaar. :-)

Omslagpunt lag toen op 182 en max op 194.