Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

woensdag 14 november 2007

Update: Blessure

Net terug van de orthopedist.

Zijn conclusie:
Mijn voeten hebben lichte neiging tot overpronatie (doorzakking naar binnenkant). De schoenen die ze in Runners Service hebben verkocht zijn anti pronatie schoenen en corrigeren dit. Nochtans heeft hij de indruk dat deze het echter zelfs overcompenseren.
Concreet komt dit er op neer dat je ipv teveel op de binnenkant van je voet, teveel op de buitenkant van je voet gaat lopen.
Hierdoor heb ik zeer aan de buitenkant van mijn linker voet.

Oplossing:
1) terug naar Runners Service. Probleem voorleggen en zien wat zij voorstellen.
2) steunzolen laten maken door bandagist.

Zijn aanbeveling (orthopedist):
Steeds neutrale loopschoenen kopen en compenseren door speciale zool*.
Extra voordeel: Hierdoor kan je de zolen even goed in gewone schoenen dragen. Hij vind het een beetje gek om in een compenserende schoen nog eens een compenserende zool te leggen.

Als ik naar RSLab ben geweest maak ik een nieuwe update.

*met voorschrift trek je elke 2 jaar speciale zolen terug via de ziekenkas.

Geen opmerkingen: