Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

donderdag 31 januari 2008

Harry Potter en de Orde van de Feniks ( 2007 )

Harry Potter and the Order of the Feniks ( 2007 ).

Gisteren was het dan zo ver, eindelijk stak hij in de bus (via DVD post), de vierde Harry Potter film. Na 3 succesvolle en naar mijn mening zeer goede films had ik dan ook hoge verwachtingen voor dit vierde exemplaar.

Synopsis :
Harry keert voor zijn vijfde jaar terug naar Zweinstein. Tot zijn verbazing ontdekt hij er dat een groot deel van de tovenaarsgemeenschap niets gelooft van de tieners recente confrontatie met de boosaardige Heer Voldemort. Zijn integriteit staat op de helling. Als kers op de taart heeft de minister van Toverkunst, Cornelis Droebel, een nieuwe leerkracht Verweer Tegen De Zwarte Kunsten aangesteld, de valse professor Dorothea Omber. Maar professor Ombers “ministerieel goedgekeurde” opleiding defensieve toverkunst slaagt er niet in de jonge tovenaars voor te bereiden op een confrontatie met de zwarte magie die hen bedreigt. Op aansporen van zijn vrienden Hermelien en Ron besluit Harry het heft in eigen handen te nemen. Tijdens een geheime ontmoeting met een klein groepje studenten dat zichzelf “de Strijders van Perkamentus” noemt, leert Harry hen hoe ze zich kunnen verdedigen tegen de zwarte kunsten. Hij bereidt de dappere leerling-tovenaars voor op de waanzinnige strijd die hen te wachten staat.
(Bron: Cinebel)

Mijn mening:
Waar vorige films vol zitten van actie en spanning, laat deze de kijker wat in de kou staan. Op het einde verschoot ik zelfs dat de film reeds gedaan. De ontknoping was zo kort dat er amper over een einde van de film gesproken kan worden.
Kortweg: Mogelijk waren mijn verwachtingen te hoog, hoe dan ook voor mij was de film een teleurstelling.

Geen opmerkingen: