Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

zaterdag 26 januari 2008

Laagste prijs garantie: Media Markt (Update)

Gezien geduld niet mijn beste deugd is, heb ik na de mail die dinsdag verstuurd is, op donderdag, vrijdag en zaterdag, proberen de verantwoordelijke van de afdeling te pakken te krijgen om te informeren of het geheel in orde kwam. Na ongeveer 8 pogingen niemand aan de lijn te krijgen of te horen dat hij niet beschikbaar was heb ik het op gegeven. :-(

Zaterdag ben ik toch in de buurt (kantoor) en dus spring ik op de weg maar even binnen. Gewapend met factuur en foto van het product in Saturn met duidelijke vermelding van de prijs bied ik me aan aan de balie in Media Markt. De dame laat me weten dat ik voor de laagste prijs op de service / na verkoop afdeling moet zijn en dat er daar een 30 a 35 wachtenden voor me zijn... :-(

Ook vraagt ze: hebt u het "formulier" bij? Ik zeg ja, heb de factuur bij van hier en de foto an ginder. Ze informeert me dat een foto niet voldoende zal zijn: "U hebt een getekend en afgestempeld formulier nodig uit de winkel waar het product goedkoper is waarop deze winkel bevestigd dat het daar idd voor deze prijs verkocht wordt". :-(

Ik zeg haar dat ik niet zie zitten om terug naar Wilrijk te rijden om een formulier te vragen en dat bij Fnac en Van Den Borre geen bewijs nodig is maar dat de winkel zelf de controle uitvoerd. Teven vermeld ik dat het toch nie zo moeilijk kan zijn gezien het tot dezelfde keten hoort (Media Markt / Saturn). Ze gaat even informeren bij de afdeling en komt terug met de melding dat ik gerust mag gaan aanschuiven, maar dat ze daar toch hetzelfde gaan zeggen. :-(

Omdat ik me niet graag laat afschepen, vraag ik om de folder te zien met hun voorwaarden omtrent "laagste prijs garantie". Het wordt stil en ze aarzelt. Ik vertel haar dat ik de voorwaarden heb gelezen en dat daar niet staat dat de klant het zelf moet aantonen. (Citaat van voorwaarden: "Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of 'fysieke controle' bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 25 km.") M.a.w. fysieke controle bij de aanbieder: Media markt dient zelf te controleren.

Dan komt er plots iemand van de service afdeling binnen vallen. Gezien de dame niet meer goed weet wat doen vraagt ze aan de man hoe het zit en wat de voorwaarden zijn. Hij geeft dezelfde info als de vrouw reeds eerder zegt. Waarop ik hem ook naar deze voorwaarden vraag. Hij geeft als antwoorde dat zij moeilijk zelf alle winkels kunnen gaan controleren, waarop ik zeg dat het ook geen doen is om deze varantwoordelijkheid dan maar naar de klanten te verschuiven en dat het bij VDB geen probleem oplevert... :-(

Hij twijfelt en ik zeg hen nogmaals dat er in de voorwaarden niet staat dat de klant ZELF voor de controle moet zorgen. Hij krijgt door dat ik niet ga afgeven, vraagt of ik de goederen reeds gekocht heb en de factuur bij heb. Deze overhandig ik hem. Tevens tootn ik de foto op mijn GSM waarop het bedrag en product duidelijk zichtbaar is. Uiteindelijk krijg ik mijn 20€ verschil terug. :-)

Conclusie: De laagste prijs garantie dient er voor mij voor om gelijk waar producten te kopen zonder eerste prijzen te moeten vergelijken. Als je achteraf het product goedkoper vind ga je het gewoon aangeven en krijg jet het verschil terug. Die GEWOOn kan je er hier dus gerust wel af laten. Deze policy van Media Markt vind ik ZEER KLANT ONVRIENDELIJK.

Het zal dan ook de laatste keer zijn dat ik in Media Markt iets koop als ik niet eerst 100% zeker ben dat het hier het goedkoopst is.

Score Laagste prijs garantie:
Van Den Borre: +++ (volledig online en snelle afhandeling)


Fnac: + (Vlotte afhandeling in de winkel zelf)




Media Markt: - (Geen vlotte afhandeling, probeert verantwoordleijkheid af te schuiven naar klant)

2 opmerkingen:

Steven zei

Toch wel raar dat mijn ervaringen met Media Markt haaks staan op wat hier geschreven staat...

Ongelofelijk dat na 5 jaar in België en meerdere jaren in het buitenland er nog steeds mensen zijn die niet weten hoe Media Markt ineen zit (en hoe het daar functioneert.)

Eerste fout: je probeert je slag thuis te halen bij de verkeerde persoon. De mensen aan de infobalie zijn er gewoon om de klanten wegwijs te maken wat waar staat en om de eerste info te verstrekken (zij weten *meestal* de promotie's.)

Uitgebreiderwijs kan ik me indenken dat ze ook nog een kassa kunnen maken en/of een factuur opstellen. En dat zal het zowat zijn.

Ze zijn, zoals gebruikelijk bij grotere winkelketens, het eerste aanspreekpunt, maar kunnen doorgaans geen diepgaandere info geven. Dat ze niet weten hoe de laagste prijs garantie werkt, kun je ze niet kwalijk nemen, want daarvoor staan ze er niet. Je had net zo goed proberen je gelijk te kunnen halen bij de dame (of de heer) op de afdeling van de keukenrobots. Die had je net zo min kunnen helpen. Net zo min je uitleg kan vragen over vaatwasmachines aan de heer (of de dame) op de televisieafdeling. Zoiets lijkt me logisch, en ik sta ervan versteld dat nog zo weinig mensen dit verstaan...

Bij de mensen van Vandenborre kun je over alles uitleg vragen. Reden waarom ik er meestal wegblijf want ze moeten over alle producten uitleg kunnen geven, en dus haken ze meestal af als je wat diepgaandere vragen stelt. Niet zo bij Media Markt (waar elke verkoper een eigen afdeling heeft en je zo goed als alles kan vragen over die afdeling, maar ga geen vragen stellen over een andere afdeling, want dan ben je gezien...)

Dus, ik veronderstel dat, als ik het goed heb gelezen, het over een GSM ging. Dus had je naar de GSM afdeling moeten gaan en daar iemand spreken. Een gewone verkoper kan daar niet over beslissen, dus die gaat gewoon zijn meerdere raadplegen, die dan beslist (en meestal is dat positief.)

Dat de dame aan de info je toch nog probeert te helpen ondanks haar gebrekkige kennis in de materie vind ik chapeau en heel bewonderenswaardig (ook al heeft ze je, in jouw geval, niet goed geholpen - ze had je moeten doorverwijzen.)

Ik heb al meermaals met succes gebruik gemaakt van de laagste prijs garantie in Media Markt Nederland én België (ik kom al eens in Antwerpen) en meestal krijg ik dan het product 1 Euro lager dan de concurrentie. (De laagste prijs garantie is in feite een beloning aan de klant die gratis prijsinfo van de concurrentie verstrekt aan de winkel en wordt bij Media Markt alsdusdanig verloont.)

Anoniem zei

hallo ik heb een panasonic lcd tv 107cm bij de m.m.Zwolle gekocht
ik zag thuis dat deze bij de wehkamp in zwolle 100 euro goedkoper was,ik heb er over gebelt
en ja hoor ik kon 100 euro weer ophalen,en de hdmi kabel heb ik er gratis bij gekregen.
dus m.m. Zwolle geweldige service.
L.M. te O