Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

zaterdag 8 maart 2008

Uit eten: Volef's

Persoonlijk hou ik een lijstje bij van restaurants waar ik nog wil gaan eten. Vrijdag was het dan zover, Volef's (Antwerpen) was aan de beurt.

Regelmatig snuffel ik door de restaurants op Resto.be, waar ik ook dit restaurant tegen kwam. Een bepaalde zin op hun site trok me zodanig de aandacht dat ik er zeker een keertje wou zijn geweest: "De keuken biedt een subtiele mix van Oosterse en Westerse smaken. Volefs uitgebreide kennis van wereldse ingrediƫnten gebruikt hij om telkens een harmonieus geheel met opwindende smaaksensaties te creƫren." Zo gezegd zo gedaan.

Het restaurant is gelegen op de oude Leeuwenrui (Tussen Ankerrui (konijnepijp) en de Brouwersvliet). Het is gevestigd in een mooi herenhuis met hoge plafonds, waar men er goed in geslaagd is een speciaal interieur neer te zetten (zie site voor foto's). (speciale opmerking: je komt binnen voorbij de (open)keuken.

Na een vriendelijke ontvangst stelt men de menu kaart voor en laat men tevens weten dat er een suggestie menu beschikbaar is. Deze bestaat uit 6 kleine gangen die samen 1 gehaal vormen voor de prijs van 33€ en 20€ extra als u aangepaste wijnen wil. Dit menu dient wel met de hele tafel genomen te worden en aangezien er mensen liever van de kaart kozen hebben we dit dan ook laten voorbij gaan.

Het eten en de smaken waren inderdaad speciaal maar wel lekker te noemen. Ik koos voor:
  • Gebakken Sint-Jacobsvruchten op zwarte kleefrijst met een chili-galangasaus (Zeer lekker)
  • Gebakken tournedos, gepeperd met szechuan, met Shanghai paksoi, shiitake en in de oven gebakken aardappelen (speciale smaken, lekker toch de Seignant die ik bestelde was eerder A point)
  • Assortiment van huisgemaakte sorbets (Beetje ver gezocht en een cakewalk van smaken)
Er werd afgesloten met een Italian coffee die perfect gemaakt was.

Al bij al, goede bediening, leuk kader en lekker eten voor schappelijke prijs (60€). Voor herhaling vatbaar en volgende keer probeer ik de suggestiemenu.

Geen opmerkingen: