Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

zondag 10 februari 2008

PS3 games: Tiger Woord PGA tour 2008

Tiger Woods, mijn held! :-)


De eerste titel die ik kocht uit deze reeks van EA Sports (EA Games) was Tiger Woods PGA Tour 2005. Dit kwam rond de periode dat we zelf ook onze eerste stappen op het golfterrein zetten. De interface en uitwerking is zeer mooi. Door geld te verdienen in tournooien kan je kan je golfer volledig voorzien van de nodige kledij, clubs, ... waardoor hij beter zal spelen. Tegelijk kan je het opnemen tegen de legendarische namen uit het golf zoals, Arnold Palmer, Jack Nicklaus, en Ben Hogan en door je zeges zelf het roemdom intreden. De gameplay is vrij eenvoudig waardoor het een zeer toegangkelijk spel is.

Door de vele uren spelgenot die ik aan de titel uit 2005 heb beleefd ben ik ook overgegaan tot de aanschaf van het 2006 exemplaar. Spijtig genoeg was de look en feel van deze nieuwe versie niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Gelukkig zijn er wel enkele nieuwe features zoals het "lezen van de green" en het "bal contact". Via de "lobby" kan je het spel sturen. Het spel speelt zich zowel vroeger als nu en in de toekomst af. De Lobby zal je in verschillende tijdperken voeren en aldaar je tegenstanders ontmoeten. Deze titel heb ik veel minder gespeeld dan de 2005 versie. Mogelijk lagen mijn verwachtingen te hoog of heb ik het niet voldoende tijd gegeven.


Een toffe feature uit deze titels is de Photo Gameface! Hiermee kan je een golfer aanmaken met dezelfde karakteristieken als jezelf. Gezicht, haar, huidskleur, grootte, zelfs de manier van stance en swing is aan te passen. Dit geeft het geheel een zeer leuk visueel effect.

Nu, enkele jaren later is met de release van Tiger Woods PGA Tour 2008 voor de PS3, de tijd gekomen om deze reeks opnieuw uit te proberen. Wat direkt opvalt is dat de PS3 veel meer grafische capaciteiten heeft dan zijn voorganger (maar dat moest ik ongetwijfeld niet vertellen :-)).
De gameface heeft een nieuwe functie gekregen. Zo kan je via een USB camera (eye toy) of via de EA website, foto's van jezelf uploaden. Via deze foto's zal er een spelersprofiel worden aangemaakt waarbij de speler zo realistisch mogelijk op jouw foto wordt afgestemd.
Er zijn zeer veel opties en spelmogelijkheden voorzien. Je kan ook online spelen en mensen uitdagen. Of save je beste shot en zet de uitdaging online om deze te evenaren.



Ik zie er alvast naar uit omdeze titel verder te spelen.

Geen opmerkingen: