Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

dinsdag 5 februari 2008

Plaxo

Overal waar je online kan, je agenda beschikbaar hebben. Het is een groot gemak en Plaxo brengt het voor jou in orde.

Sinds enkele jaren gebruik ik nu de GRATIS Plaxo dienst die ervoor zogrt dat je overal ter wereld via het internet aan je agenda, contact personen, taken ,notities,... aan kan.

Hoe werkt het?

Eerst download je het Plaxo programma via hun website. Na installatie linkt het programma met je Outlook of andere PIM (Personal Information Manager). Je maakt tevens een plaxo accoutn aan waarna je gegevens van je PIM worden verzonden naar Plaxo online. Vanaf nu kan je gelijk waar ter wereld aan al je PIM toepassingen.

Extra troeven:
  • Het is echter niet enkel zo dat je het geheel kan lezen, maar ook kan bewerken. Stel je voor, je bent op reis naar Marokko en bent je adressen vergeten om kaarjes naar te sturen. Eenvoudig log je in en haal je de correcte gegevens op. Ondertussen heb je op reis nieuwe contacten gelegd en vult deze gegevens in Plaxo in. Eens thuis gekomen zullen bij de volgende syncronisatie automatisch de nieuwe adresgegevens in jouw PIM terecht komen. Het is dus 2 richtings verkeer.

  • Je hebt tevens de mogelijkheid om een nieuwe contact persoon in te voegen door enkel het email adres in te vullen. Plaxo zal deze persoon dan een uitnodiging sturen om zijn gegevens correct aan te vullen dewelke op hun beurt automatisch in jouw PIM geïmporteerd zullen worden.
  • Leden van Plaxo sturen elkaar automatisch updates bij aanpassing van jouw gegevens. Als ik als lid verhuis en mijn gegevens aanpas in mijn PIM, zal Plaxo dit merken en alle Plaxo leden die mij in hun adresboek hebben staan automatisch op de hoogte brengen. Hierdoor blijven je gegevens steeds up-to-date.
Buiten deze featuren zijn er natuurlijk nog vele meer, maar deze ga ik hier niet allemaal bespreken. Ik zou zeggen, kijk eens op de site, installeer het programma en overtuig uzelf!

Geen opmerkingen: