Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

zondag 7 oktober 2007

Blessure

Woensdag 3 oktober, na de vorige dag een rustige run gedaan te hebben aan een zeer laag tempo, is het vandaag een "Tempo Run" op het trainingsschema. (8,05km Warm; 4,83km@4'48"; Cool)

Eerst begonnen met een korte opwarming van 1km aan een rustig tempo.


Eens begonnen aan de echte Tempo Run, blijkt al snel dat mijn linker voet zeer doet. Vooral bij het leunen op de buitenkant van de voet en dus bij het nemen van een korte bocht, is er een harde pijn in de voetzool merkbaar. Op rechte stukken is er weinig van te voelen. Nog even probeer ik verder te lopen, maar vanwege het risico het daardoor erger te maken besluit ik toch de run van deze dag te beƫindigen. Zo komt er na een kleine 1.5km een einde aan de tempo run.


Ondertussen zijn we zondag en heb ik na woensdag niet meer gelopen. De eerste dagen voelde ik de pijn soms een beetje bij het stappen. Op regelmatige tijdstippen heb ik de voet ingesmeerd met fastum gel en nu is er bij gewone belasting (stappen)niets meer van te voelen.

Vanmiddag plan ik voorzichtig terug een eerste korte run te gaan doen in het park op een zachte ondergrond. Het resultaat van deze test zal het schema van de komende weken bepalen...

Geen opmerkingen: