Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

zondag 19 augustus 2007

Lopen met Evy Gruyaert

Het startte allemaal toen ik de podcast van Evy Gruyaert, Start To Run ontdekte (bedankt Wendy).
Ik had mezelf al een hele tijd voorgenomen om een meer intensieve sport te gaan doen. Twee jaar geleden hadden de golfmicroben me gebeten (later meer hierover), maar buiten de wandelingen over de 18 holes van om en bij de 6 tot 8km is het intensiteitniveau hierbij vrij laag.
Daarbij komt dat het niet steeds evident is om sport in te plannen in mijn vrij drukke levensstijl.
Zodoende is lopen dus de ideale oplossing. Wanneer het me uit komt trek ik mijn loopschoenen aan en na een klein uurtje heb je weeral een mooie training achter de kiezen.

Zo gezegd zo gedaan. De eerste lessenreeks (0 tot 5km) verliepen vlot en voor ik het wist liepen Evy en ik al snel de 5km. Echter een dit doel bereikt ging het allemaal wat bergaf. Minder lopen, kortere afstanden, mijn doel was bereikt en is miste een nieuwe motivatie.
Na 3 a 4 weken aan te modderen had ik het gevonden. Ik wist dat ik wou blijven lopen en had dus een nieuw doel nodig voor extra motivatie. Na wat surfwerk kwam ik terecht op de website van Nike+. Gezien mijn "gadgetgevoeligheid", sprak de Nike+iPod set me direct aan en ook het extra motivatie gehalte leek me wel van pas te komen.
Diezelfde dag ben ik dan ook naar de winkel gegaan om mezelf een iPod Nano 2 Gb (meer dan voldoende voor wat loop muziek) en een Nike+iPod sensor aan te schaffen.

Ondertussen, 3 weken verder, ben ik nog steeds enthousiast over dit stuk vernuft en loop merkbaar meer, en langer vanwege de goede opvolging.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo!
Hebt u misschien nog de lessen van Evy Gruyaert? Deze zijn namelijk nergens meer te vinden.
En ik zou heeeel graag ook die 5 kilometer makkelijk en snel kunnen lopen...

Alvast bedankt!
Groetjes.

Anoniem zei

Hallo,
Hebt u eventueel nog de downloadprogramma's om op een ipod te plaatsen?
Deze zijn nergens meer te vinden!

Alvast bedankt!

Anoniem zei

De podcasts van 'Start to run' en 'Keep Running' van Evy Gruyaert zijn binnenkort legaal beschikbaar op http://www.keep-running.be. Schrijf je in en blijf als eerste op de hoogte!!!!