Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

zondag 26 april 2009

Uit eten: Troubadour (Berchem)

Een recent resto bezoek bracht ons naar Berchem. Daar kwamen we terecht in restaurant "De Troubadour". Persoonlijk had ik er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is het wel redleijk bekend... lol

We arriveerden redelijk tijdig (19u10) en stelden vast dat er maar 1 tafeltje bezet was. Eens gezeten kwam men de aparitief van het huis voorstellen, een rode redelijk zoete schuimwijn. (maar hoe noemde die nu weer?). Mijn tafelgenoten vonden het geweldig, maar voor mij persoonlijk was het te zoet. Het deed me denken aan een schuimwijn versie van een kriek... Swat, zo zie je maar, smaken verschillen.

De menukaart kwam pas veel later toen onze aperitief al even uit was en ondertussen de zaak volledig was volgelopen. Het was er vrij rumoerig toch nog net niet te storend. Samen met de kaart kwam de voorstelling van de "sensations menu" (vernieuwde versie van de markt menu van vroeger), die zeer overtuigd wordt voorgesteld door de chef. Het is een 5 gangen menu dat beschikbaar is voor 39€. Neem het van mij aan, je kan moeilijk nee zeggen na de voorstelling ervan. Het was trouwens ook mogelijk om kleine aanpassingen aan deze menu aan te brengen.

Het goede nieuws is dat het eten dat geserveerd werd, minstens zo overtuigend was als de voorstelling ervan. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat het lang geleden was dat ik nog eens zo een goed menu heb gekregen dat in alle opzichten perfect was. Een dikke pluim voor heel de zaak!

I'll be back!!!

Geen opmerkingen: