Wordt Mobile Viking en bel & surf gratis

woensdag 5 september 2007

Headphones for running

Lopen met muziek, velen onder ons kunnen niet zonder. Anderen zweren bij de rust en het geluid van zindende volgels.
Eén ding staat vast, behoor je tot de eerste groep, dan is een goed hoofdtelefoon geen overbodige luxe. Zelf kwam ik tot dezelfde constatatie.

Bij mijn eerste mp3 speler die ik kocht voor het lopen zaten oortjes bij die "rond het oor klikte". Op zicht zeker geen slecht model om mee te starten, was het niet dat er 1 van beide oortjes toch de neiging had om soms los te komen. Ik hoef je niet te vertellen dat dit het ontspannen lopen niet bevorderd.

Dan maar op zoek naar een goede hoofdtelefoon. Via de Nike+ website kwam ik terecht op enkele reviews. Hier blijkt dat er met vele verschillende modellen en types wordt gelopen, echter 1 type kwam meer terug dan de rest. nl de Sennheiser PMX-70. Na mijn favoriete online shops te hebben vergeleken was de goedkoopste Pixmania (40€ incl verzending). Bestelling geplaatst en 3 dagen later in de bus.

De eerste 2 maal dat ik ermee ging lopen vielen echter tegen. Het was namellijk zo dat de druk op mijn linker oor nogal groot was en na enkele minuten begon dit dan ook zeer te doen. Hopende dat dit een kwestie van gewenning was ging ik verder met lopen en ja hoor, nu na een run of 5 zitten ze perfect gedurende de hele tijd. Daarbij geeft de sennheiser een perfect geluid weer en is hij water bestendig. Je mag hem zelfs afspoelen onder de kraan!!!

Geen opmerkingen: